2014-04-07

Projekt filt på stickor 20






Senaste projektet på stickorna är en filt i trikågarn. Blev inspirerad av Caisa K som gjorde detta för ett par veckor sedan. Stickar på stickor 20 (alltså väldigt tjocka stickor), så det blir en rätt tjock och tung filt. Det börjar kännas lite i handlederna när man stickar, så jag kör inte på som när jag stickar andra saker. För det orkar jag inte. Jag tar några varv i taget. Har gjort lite mer än halva.

Tror den kommer bli riktigt bra när den blir klar. 
När jag var och köpte det vita garnet hittade jag en blå färg också, men det fanns inte tillräckligt för att göra en filt av det. Nu har jag tänkt massor på den blåa färgen och är lite sugen på att köpa det för att sticka en kudde. Om rullen finns kvar?



Uppföljning på filten kommer :)



KRAM





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar