2014-02-05

Vill du få inredningshjälp?







Samtidigt som jag frilansar läser jag även en distanskurs i inredning på kvällstid och helger. Det är en inredningsutbildning med feng shui och kommer avslutas med en certifiering. Den här typen av upplägg, att man gör det när man har tid, utöver det man har som huvudsyssla tycker jag är hur bra som helst. För då kan man lära sig mer och få ny kunskap och utvecklas utan att behöva sluta göra det man gör på dagarna. Visst tar det tid, men det är bara under en begränsad tid.

Ungefär allt jag läser om feng shui får mig att känna mig så träffad. Hela grundidén är att "rensa i röran" och alla som känner mig vet att jag har en heeel del grejer. Som kreatör behöver man material att använda när andan och lusten faller på. Jag skulle inte kunna slänga alla mina saker som jag inte vet vad jag ska göra med, just nu. Det jag däremot kommer ta till mig mer av är att ha lite mer ordning på sakerna! Då blir det också lättare att se vad jag faktiskt har för material, vilket troligtvis leder till att jag använder det.



INREDNINGSHJÄLP


I den här utbildningen finns det en hel del övningar som ska göras. Där kan jag behöva rum som inte är hemma hos mig, utan hos en "kund" för att göra övningarna på ett mer realistiskt sätt.
Är detta något du är intresserad av att ställa upp på, kanske att du vill få lite idéer och tips på hur du kan möbler om eller ändra på något hemma. 

Övningen här närmast som jag står inför är att mäta upp ett vardagsrum och ge förslag på en ny möblering. Jag kommer främst utgå ifrån möblerna som finns, vid behov bara sätta till eller ta bort enstaka möbler. (Det finns inget krav på att du behöver möblera om såhär sen och det kostar dig ingenting.)

Då får du gärna maila mig på caroline@emmycaroline.se om det låter intressant.




KRAM






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar