2014-02-19

OS mössan



Såhär i OS tider har jag fått beställning på OS mössan. Förra varianten visserligen men ändå! Detta årets mössa har ju inte varit lika rolig eftersom hela Sverige inte kan göra sin egen... Tänk vilket genomslag denna mössa gjorde 2010! Det året började jag jobba i en garnaffär i mitten av april, då var garnhysterin fortfarande helt galen och folk skulle virka sina mössor. Kan bara föreställa mig hur det var i februari och mars. 

Jag virkade aldrig någon själv då, så detta var min första. Jag följer ju, som ni kanske vet nu, inga mönster i vanliga fall. Men nu fick jag göra ett undantag, kollade runt på olika på nätet och det som cirkulerade i alla stora tidningar var ju inte ett dugg bra. Fick riva upp allt och göra om. Hittade ett mönster här som jag nästan följde, då blev det mycket bättre!






KRAM






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar