2014-02-28

Gult är inte fult






Förkylningen har börjat dra sig tillbaka, och det är så himlans skönt! Nu känner jag mig lite klarare i huvudet igen, vilket gör att jag börjar hitta tillbaka till mig själv. Det är inte kul att gå runt och känna sig helt tjock i huvudet av snor och annat.


Jag är ju instruktör i BodyBalance här i stan, men igår fick jag byta bort passet. Det kändes som en otjänst att träna och jag tror inte att kroppen hade börjat återhämta sig såhär om jag hade ansträngt den igår. Imorse däremot, när jag kände en strimma hopp när näsan inte var helt täppt och halsen inte gjorde lika ont så gjorde jag några yoga-övningar. Det kändes stärkande och jag kunde lyssna på kroppen och göra sånt som kändes bra. 



Idag läser jag på om färg och om deras inverkan på oss människor. Så himla intressant!
Har varit sugen på färg sedan i höstas när vi flyttade, men det har inte blivit av att jag tagit tag i det. Basen i vårt hem är i vitt, brunt och svart. Till det har jag varit sugen på att lägga till gult, det skulle vara jättekul med en klargul färg, men jag tror att om jag tar in det så kommer det bli en liiite smutsigare nyans av gult. För då kommer det matcha våra högtalare här hemma som har detaljer i en smutsig gul färg. Sen älskar jag ju rosa, så den färgen lockar ju alltid!







KRAM







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar