2013-12-04

Årets julkalender







Sitter vid vårt nya köksbord och kollar in dagens avsnitt av 
julkalendern om familjen Hedenhös och Stella.
Samtidigt som jag fixar med lite annat.

Jag har redan under hösten plöjt igenom Sunes jul,
julkalendern från 1991 och Pelle Svanslös från 1997.

Behöver jag säga att jag tycker julkalendern är en utav de bästa traditionerna? 
Dock får jag inte samma känsla nu som när jag var liten.
De som går nu kommer jag förmodligen aldrig att kolla om på.
Men de som gick när jag var liten, det är något speciellt med dom!

När jag gick på Textilakademin var det en ifrån min klass som 
praktiserade hos kostymören för 2011 års julkalender, tror jag det var.
Vilket dröm att få ha något med julkalenderns produktion att göra!




KRAM








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar