2013-09-10

Stickväder









Idag har det minst sagt varit stickväder!
Det var inget jag hade planerat att göra idag men jag fick sån feeling av regnet som har kommit lite då och då idag och det kyliga luften som har letat sig in genom fönstret. 
Ville bara krypa in i en härlig stickad kofta. Det var många idéer som dök upp i huvudet men sen kom jag att tänka på mitt svarta angoragarn, det har jag blandat upp med Drops Lace. 
Så det kommer bli en lyxigt mjuk och gosig svart (!) kofta :)







Att sticka just en svart kofta är något jag bara har gjort en gång tidigare. Vilket är konstigt för jag har länge varit i behov av just en svart kofta. En sån som man kan ta på sig när inget annat passar. 
Jag håller tummarna och hoppas på att denna för det första kommer bli klar någon gång och för det andra kommer bli just en sån där som man kan ta på sig till vad som helst!



Bakstycket är klart och jag har börjat på ena framstycket.
Och nej, jag använder inget mönster.
Så vi får se hur det blir när jag är klar:)




KRAM







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar