2013-07-24

Tillverka egna vimplar


I förra inlägget visade jag bilder från vår grillkväll igår där jag hade tillverkat mina egna vimplar. Dessa gjorde jag av vad som finns att hitta i en vanlig lite större matvaruaffär, som tillexempel Maxi. 


Det du behöver är:

Färgade papper
Sax
Penna
Häftapparat 
Paketsnöre


Börja med att bestämma hur stora vimplar du vill ha. Jag fick ut mitt mått genom att vika pappret på mitten (liggandes), få ut mitten på varje halva (de två spetsarna neråt på bilden). Sedan ritade jag upp det på ett helt A4 och kunde då få ut en extra vimpel i mitten (den med spetsen uppåt).

Klipp sedan så många vimplar du behöver.



Ta ditt paketsnöre, lägg det mot överkanten på vimplarna och häfta en gång i varje kant. 
Mät sedan hur långt du vill ha mellan vimplarna och fortsätt att fylla på med fler tills du är nöjd. 

Lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar