2013-07-24

Grillkväll och vimplar


Igår bjöd jag och sambon på grillkväll i sommarhuset. Solen sken och vädret var fantastiskt. Förutom en incident med att gasolen tog slut i grillen mitt i allt så var kvällen lyckad. Och det tackar jag våra gäster för. 

På eftermiddagen fick jag ett ryck och gjorde vimplar att hänga över matbordet ute. För att piffa till det lite extra. Här nere på västkusten har jag inte så mycket material att tillgå, så jag fick ta det jag hittade på Maxi. Resultatet ser ni här. Jag tänkte visa hur enkelt det var i ett senare inlägg. 


Som förrätt bjöds det på snittar med jordgubbar, basilika och mozzarella. En fantastiskt smakblandning. Sedan blev det en mer eller mindre grillbuffé med olika kött att välja på, sparris, hallumi, potatis, grönsaker och olika såser. Till efterrätt blev det jordgubbar med vaniljsås. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar