2013-05-20

Att ge upp

Det är något som jag är både riktigt bra på och riktigt dålig på, beroende på hur man ser på saken. Jag vet inte hur jag vill ha den här bloggen - herregud, jag har ju nyss startat den. Hur ska jag veta? Ska det vara mycket eller lite text, många bilder eller bara några få? När jag själv läser bloggar kollar jag nästan bara på bilderna och skummar lite snabbt och halv engagerat igenom texten. Om det inte är något superintressant förstås. När jag vet mindre var jag kreativ i mitt skrivande, jag älskade att skriva! Nu har jag tappat bort mig lite i det och känner mig därför inte lika bekväm med att skriva mycket. 

Vad gäller bilder så håller jag på att lära mig mer om fotografering och bildredigering. Otålig som jag är vill jag kunna det direkt och tycker inte alls att bilderna än så länge håller en bra standard. Det ska vara knivskarpa bilder - direkt. Jag tycker att det är ofantligt roligt att stå bakom kameran och knäppa korten - då känner jag lycka. Att sedan sätta in minneskortet i datorn och kolla på hur bilderna blev i större skala.. där sjönk mitt självförtroende till botten. 

När jag inte känner mig nöjd med resultatet är jag beredd att ge upp. När saker blir för jobbiga, när jag inte kan det direkt. Så jag skulle kunna lägga ner detta idag. 


Nu var det ju inte det här bloggen skulle handla om. Tanken är att detta ska vara min tillflyktsplats, där jag får pepp till att göra alla de där kreativa sakerna som finns i mitt huvud. Att få saker gjorda. 
Så jag och ni får helt enkelt acceptera att alla bilder inte blir bra, det är en bild i alla fall, och alla texter är inte helt genomtänkta, det är några ord i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar